Incentius-de-vendes-per-a-motivar-al-treballador-ContactAnd

Incentius de vendes per a motivar al treballador

Aconseguir la fidelitat de tots els empleats resulta ser un desafiament ardu, especialment per a aquells que estan en l’equip de vendes. Aquest grup s’enfronta a una pressió considerable que amb freqüència es tradueix en estrès i desmotivació pels constants rebutjos. Un dels mètodes recomanats per a evitar aquesta situació és aplicar un pla de compensació a través d’incentius de vendes.

En els últims anys, després de la pandèmia del 2020, s’ha observat una transformació en la percepció i enfocament dels incentius laborals. El treballador ha experimentat canvis en les seves demandes, preferències i preocupacions, sent notable la inclinació cap al treball remot i la cerca d’una major conciliació familiar.

És fonamental considerar aquestes necessitats de l’empleat. Us deixem una varietat d’incentius perquè triïs el que millor s’ajusti als objectius de la teva empresa.

Què són els incentius de vendes?

Els incentius de vendes són formes per a recompensar l’esforç i els assoliments dels equips en aconseguir o superar les metes establertes. Aquestes recompenses poden adoptar diverses formes, com a reconeixements, descomptes, activitats recreatives o compensacions econòmiques.

El seu objectiu principal és millorar el rendiment dels venedors, augmentar la seva productivitat i arribar a les metes establertes. Com hem esmentat anteriorment, també són útils per a retenir el talent, fidelizar i salvar relacions de desgast.

Com realitzar un pla d'incentius?

Per a començar un pla d’incentius de vendes, és fonamental definir tres aspectes clau: Definir quins tipus d’incentius utilitzar, metes per complir i pressupost disponible.

Aquests són els tipus d’incentius laborals que existeixen:

  • Incentius formatius (cursos i tallers)
  • Incentius de recreació (entrades a concerts, teatres i cinemes)
  • Incentius relacionats a la flexibilitat del temps i autonomia.
  • Incentius de reconeixement públic.
  • Incentius de rebaixa en productes i serveis.
  • Incentius econòmics (bonificacions i augment de sou).
  • Incentius de línia de carrera (atorgar ascensos)

És fonamental considerar el pressupost disponible a l’hora de seleccionar els diferents tipus d’incentius laborals. En el cas de les petites empreses, suggerim optar per incentius no monetaris, els quals s’han demostrat que són igualment efectius.

Ja definits els incentius, va arribar l’hora de fixar les metes. Procura que siguin objectius SMART; és a dir, que siguin específics, mesurables, assolibles i rellevants per a l’empresa. Et deixem aquests exemples: Duplicar la cartera de clients per a l’any vinent, aconseguir un 20% més d’interaccions en les teves RRSS en els pròxims 3 mesos, augmentar la mitjana de vendes/dia, etc.

I finalment, cal tenir en compte que el pla d’incentius està regit per la capacitat financera de l’empresa. Una empresa financerament bé és més propensa a complir amb aquestes promeses i recompensar als empleats de manera efectiva.

Exemples d'incentius de vendes

Consideri els següents exemples d’incentius per a equips de vendes:

  • Cupons de dies lliures
  • Targeta d’alimentació
  • Descomptes en productes i serveis
  • Flexibilitat horària
  • Cursos o tallers
  • Entrades per a esdeveniments
  • Un dia en l’spa
  • Oportunitats d’ascens
  • Viatges pagats
  • Reconeixement públic
  • Bonificacions
  • Regals tecnològics
  • Activitats esportives
  • Major temps de descans
  • Elecció personal de l’incentiu

Això dependrà de les preferències individuals de cada venedor i de la dinàmica organitzacional de l’empresa. Mentre que per a alguns, la flexibilitat horària pot ser l’opció més adequada en facilitar l’equilibri entre la vida laboral i personal, uns altres podrien afavorir un bo d’alimentació com una alternativa per a incrementar els seus estalvis. Per consegüent, és fonamental comprendre les necessitats i preferències del teu equip abans de dissenyar un pla d’incentius.

Conclusió

En conclusió, desenvolupar un pla d’incentius comporta cert nivell de complexitat, ja que demanda una anàlisi meticulosa de l’empresa, incloent-hi l’avaluació dels costos d’implementació, la definició clara dels objectius i el mesurament dels resultats.

En relació als costos, si ets una empresa petita, pots considerar estratègies com el reconeixement públic, la implementació de cupons per dies lliures i la creació d’oportunitats de desenvolupament professional. És important recordar que els recursos financers no haurien de constituir un obstacle. A mesura que la teva empresa prosperi, tindràs la possibilitat d’expandir el teu esquema d’incentius.

En termes generals, els incentius de vendes representen una eina de gran impacte per a motivar al teu equip de treball. En adaptar-los a les preferències individuals dels teus venedors, és possible fomentar un entorn laboral més gratificant i eficient.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt